" BungaMawarSyurga "

flaw

Hai selamat datang ke BungaMawarSyurga blog


" Akal cantik kerana berfikir, Lidah Cantik kerana banyak berdiam, Wajah cantik kerana senyuman, Hati cantik kerana jiwa yang murni, Suasana cantik kerana sentiasa Istiqamah, Kata-kata cantik kerana bercakap benar "

BungaMawarSyurga





Indahnya bercinta selepas nikah}
Sunday, May 18, 2014 | 12:43 AM | 0Comment

Wahai Calon Suami ku....
Aku bukanlah wanita sempurna....
Ku harap keiklasanmu untuk dapat menerima & memaklumi semua kekuranga Fisik & Sifat ku

Wahai Calon Suami ku....
Aku akan terus berusaha & belajar menyesuaikan diri ku dengan mu

Wahai Calon Suami ku....
Bimbinglah aku, agar dapat menjadi Istri Soleha
Yang dapat selalu menenagkan hati di setiap hari mu
Bimbinglah aku, agar dapat menjadi Ibu Penyayang & Penyabar bagi anak-anak kita kelak

Wahai Calon Suami ku....
Semoga Allah akan selalu memmbantu kita mewujudkan keluarga SaMaRa dalam Ridha, Petunjuk serta Kasih dan Sayang Nya, Amiin

Amin Ya Rabbal Alamin



Diam itu lebih baik.. Jadi, ana mengambil peluang untuk berkongsi serba sedikit tentang cinta dan bagi ana, andai kita mencintai seseorang maka, diamkan lah..serahkan segala-galanya kepada ALLAH.
Jika diri mu jatuh cinta..maka diamkan lah...kerana syaitan cuba menyelinap masuk untuk jadikannya cinta bernafsu... jika dirinya, bukan untuk mu, redhailah...kerana ALLAH pasti menyediakan seseorang yang lebih beriman untuk mu...DIAM ITU LEBIH BAIK..
Diam ku...bukan kerana membenci kehadirannya..tetapi ingin menjaga kesuciannya...Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui...
Kita diam bukan bermakna kita membenci sesuatu, tetapi mungkin kita ingin menjadikan ia lebih baik. Pernahkah kita terfikir, jika kita hanyut dalam cinta tanpa ikatan yang sah, ia bakal menjadi satu masalah untuk kita kerana kita sentiasa bergelumang dengan dosa. Apakah yang akan berlaku pada rumahtangga kita? Anak-anak kita?
Adakah kalian masih ingat tentang kisah cinta antara Saidina Ali & Saiditina Fatimah Az-Zahra? Kedua-dua mereka menyimpan perasaan antara satu sama lain, tetapi mereka lebih memilih untuk mendiamkan hal ini dari pengetahuan orang lain. Dengan izin, ALLAH s.w.t, mereka berdua telah di satukan dengan ikatan yang sah.
"Dinikahi wanita itu kerana empat perkara; kerana hartanya, keturunannya, kecantikkannya dan agamanya. Maka pilihlah dalam hal keagamaannya. Nescaya beruntunglah kedua-dua tanganmu."
(Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)...
Ramai yang berkata, kalau kita diam, macam mana si dia nak tahu, tentang perasaan, kita?.Ingat, setiap apa yang berlaku di dunia ini, semuanya telah di aturkan oleh ALLAH s.w.t. Jangan risau jika mereka tidak tahu tentang perasaan kalian, tapi risaulah andai diri mu, tidak berupaya untuk menepis dan mengawal perasaan tersebut terhadap seseorang yang tidak halal bagi diri mu.
Jika benar cinta itu karena Allah maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran Allah karena hakikatnya ia berhulu dari Allah maka ia pun berhilir hanya kepada Allah...
Tapi, ingatlah…Cinta ALLAH, adalah Cinta yang kekal abadi.. Kejarlah cinta ALLAH dahulu kerana kita pasti tidak akan kecewa andai kita berjaya mencintai ALLAH dengan sepenuh hati. Bagaimana kita hendak mencintai seseorang andai kita tidak berusaha untuk kenal dan cintai Sang Penciptanya.
Banyak lagi tugas kita di dunia ini terhadap agama kita. Jangan di sebabkan terlalu mengejar cinta manusia, tugas sebagai seorang pendakwah juga kita tidak peduli. Jangan terlalu asyik dengan kehidupan dunia kerana itu hanyalah sementara. Utamakan akhirat, kerana ia akan kekal abadi. Jika betul-betul sudah bersedia maka kahwinlah..
Post ini adalah untuk peringatan bersama terutamanya untuk diri ini. Semoga kita semua sentiasa di lindungi oleh ALLAH. Jangan pernah kecewa jika kita pernah putus cinta tapi jadikan ia sebagai pengajaran dalam hidup kita. Berusahalah untuk menjadi hamba yang sempurna di pandangan ALLAH bukan di pandanngan mausia.


 

ceramah di an nur}
Wednesday, May 14, 2014 | 5:38 AM | 0Comment

11.5.2014

Assalamualaikum sedikit perkongsian..



Barang siapa ada anak 3 orang lelaki tapi tak ada nama Muhammad maka bapa dia Jahil...
Tugas isteri hanya boleh beri cadangan... tpi nama bapa yg tentukan... tapi jika tiada nama Muhammad seperti yg di katakan tadi... "maka bapa dia jahil"
-kebaikan orang2 kafir terhalang kerana kekafiran tetapi orang islam terhalang kerana tidak Solat..
contohnya bersedekah...  jika orang kafir beri sedekah mereka tak dpt apa2 kerana terhalang dengan kekafiran... tetapi orang islam bersedekah tidak terima kerana terhalang sbb tak solat...
orang buat 1 kebaikan 10 pahala.. 1 keburukan 1 dosa..
bayangkan yg kita solat. tpi dgn sengaja ditinggal 1 solat... maka terhapus semua amalan kita.... buat baik pon tak diterima kerana Solat kita tak buat... itu la dia bertapa pentingnya solat... bila di soal nnti... soalan pertama adalah solat... jadi jangan ambil ringan tentang solat... !Kunci Solat!  kunci solat kita tu...  :)
wallahu alam.

shop shop shopping girl}
| 5:07 AM | 0Comment

Assalamualaikum wr wbt


Alhamdulillah... rezeki kami bertemu lagi... moga hubungan fillah ini terus kekal. in syaa Allah.. sob2 la sbb iqa n anis takde.. kami rindu pada anis... hoho.. moga kamu sihat2 di plkn ya sahabat2.. hehe.. okay... abie say good bye too uuuuu... study elok2... 26 ni kan... and rara juga... sooo mun an me haha jarjit... kita tunggu rezeki kita k.. in syaa allah... doa moga kita dpt begini dgn yg lain2 geng gadis2... hehe... date 14.5.2014 at mines... ayoyo... esok keje hummm.... aaaa cpt la nk study.. huhuhu... okay... akan merindui kalian... and tq so much coz korang mana2 ingat kat kita... terharu.. ingatkan takde dah org nak ajak kita sbb pakaian kita... tpi korang tak kesah...pon.. terima kasih kerana sudi berkawan dgn kita... hahahaha... syg korang... syg terlebih dah ni.... aummm hehe... maaf silap salah ya... okay maaf juga pada sahat lain... jgn ada yg terasa.. hehe.. ada rezeki kita keluar ramai2... :')))

sahabat ukhuwah fillah till jannah insyaAllah

"Seorang yang bersahabat dengan orang yang baik akan jadi baik kerana memandang sahabatnya yang baik itu dan perbuatan baiknya. Betapa pula seorang murid apabila memandang wajah gurunya dan perbuatan gurunya itu, pasti akan terkesan untuk jadi baik. Dan betapa pula para Sahabat yang memandang wajah Nabi SAW dan memandang perbuatan Baginda yang merupakan sebaik-baik makhluk"









sedikit gambar kenangan manis bersama... hehe... tq so much.. kerana sudi mendengar luahan hati... hakhakhak... okay sahabat jaga dirimu di luar sana... doa kana ana sekeluarga ya... :*

Assalamualaikum. 

dari saya BungaMawarSyurga

}
Tuesday, May 13, 2014 | 7:43 AM | 0Comment




~ Pesanan Untuk Muslimah ~
Ukhti...Dulu...Masa ana nak datang Tarim...Ana dengar semua orang perempuan di Tarim pakai niqab...Ana pun nak pakai juga walau waktu tu umur ana 10 tahun...Bila datang Tarim jumpa Habib Umar...Habib kata kalau kecil lagi tak payah pakai niqab lagi...Nanti kalau dah baligh baru pakai...Ana pun buka lah...Habib Umar ada beritahu,Saidatina Fatimah r.a. dulu keluar umah pakai hitam semua...Beliau menutup semua muka hanya ada satu lubang sahaja untuk sebelah mata nya melihat jalan...Itu pun orang lain tak nampak...Masa berjalan kepala nya sentiasa tunduk ke bawah...In shaa allah...Ukhti jom lah kita ikut hubabah tuna...Nanti di akhirat Saidatina Fatimah r.a. akan berkata " aina banati" 'dimana anak perempuan ku'...Pengikut Saidatina Fatimah sahaja yang boleh menyeberangi titian sirat bersama beliau...Ukhti...Apa yang ana cakap ini bukan bermakna ana sempurna...Ana juga dalam perubahan ukhti...Jom ukhti kita berubah sesama ye...Ana tak nak berjalan dalam rombongan Saidatina Fatimah tanpa ukhti disisi ana...Kenapa?...Sebab...Ana sayang sangat kat ukhti Kerana Allah Taala...Sebab...Ana sayang sangat kat ukhti Kerana Allah Taala...

Daripada :
Pelajar Dar Zahra,Tarim Yaman

Assalamualaikum blogger !}
| 7:32 AM | 0Comment

Assalamualaikum wr wbt. 

Alhamdulillah sekian lama tidak buka blog baru kini berkensempatan untuk buka... hehe.. sempat tuka theme and buang apa2 yg patot.. huhu... lama sangat tak bukaa.... banyak sebenarnya nak dicerita dan berkongsi ilmu sama... tpi malam ni ringkas saja la ya... nk kongsi sikit je pasal PLKN... hehehe..

Allahu... mesti ada hikmah ana kene pegi sana... okay memang pada mulanya ana sangat sangat tak rela nak kesana.. sehingga satu hari tu mengalir juga air mata fikir pasal plkn... ana nangis sebab pakaian dan akan di tinggalkan purdah. tpi ibu ana suruh ana pergi juga... ahhhhh okay ana dgn tak rela pergi la.. buat kerana Allah dan itu adalah satu jihad juga... ana tak pernah dgr pulak la org kata plkn tu tak best.. jadi ana cuba la pegi... sbb ana suka jugak benda lasak2 ni...

memang pada mulanya ana tak best sbb aktiviti dalaman dulu... mcm ceramah semua la.. Allahu... penat menahan mata leher semua la.. ada yg dok berzikir juga.. ter angok angok... hehe ana pon sama je sebenarnya.. tak tahan sgt dah tu....  tpi after cuti raya cina wahhh makin best la... hehe seronok juga... 
siap kene pakse belakon jadi ustazah lagi... gerrrrr.... hahaha...

mcm2 la... org yg tak rasa memang tak tau kan.. tpi org yg dah rasa... uishhh tak terkatalah... ukhuwah bersama... dapat ilmu bersama2... surau tercinta rindu nk kemas surau.. hak hak hak... rindu nak menggila di dorm dgn depa.. dorm kami semua bersatu.. 1 malaysiakan... semuanya okay...  

okay malas nk cerita panjang2... sooooo... sapa yg dpt plkn fun la.. senyum k bila dpt surat tu... sbb plkn ni sekali seumur hidup.. hihihi....  wallahu alam...

 jamuan hari lahir bulan 1 punya <3

Katil Ku Almari ku... paling tak suka almari... sbb asik kene taik cicak je... nasib baik satu tempat je.. belaj bawah sekali... pada mulanya tak tau taik apa.. ingat tikus punya tpi tak muat dia nk masok sbb dah kunci.. so cicak la... memang tempat dia situ je... tpi bila letak alas dgn plastik dia tak berak dah. hahahaha... sapa mangsa cicak seterusnya... hehe 562 hehe... sebelah almari kita ming sebelah katil kita jiha alah.. paling rindu dorm... lagi2 kemba saya... YANA hukhuk... 

PLKN TELUK RUBIAH-LUMUT- SIRI 1. 2014

}
Tuesday, November 13, 2012 | 11:53 PM | 0Comment

Jadikan ketawa sebagai jalan,
dalam hidup sepanjang zaman,
taat dan patuh pada pimpinan,
selama al-Quran jadi pegangan 

sunnah Nabi dipegang teguh,
sunnah khulafa diikut penuh,
mesti waspada ajaran musuh,
bida'ah dhalolah wajib dijauh.